1) amortyzatory
2) sprężyny
3) poduszki górnego mocowania amortyzatorów
4) zestawy osłonowo - odbojowe


1) Amortyzatory w samochodzie odpowiadają za tłumienie drgań, jakie powstają podczas poruszania się po nierównej nawierzchni. Bardzo ważnym zadaniem amortyzatorów, wpływającym na bezpieczeństwo, jest zapewnienie ciągłego kontaktu koła z jezdnią. Ma to bezpośredni wpływ na prowadzenie pojazdu oraz długość drogi hamowania.

2) Sprężyny. Główną rolą sprężyn, jak każdego rodzaju elementów sprężystych jest tłumienie wstrząsów wywołanych przez ruch tzw. mas nieresorowanych (koła, hamulce, elementy zawieszenia) po nierównej nawierzchni. Ma to zapewnić nie tylko komfort jazdy, ale też zabezpieczyć cały samochód przed uszkodzeniami.

3)
Górne mocowanie kolumny amortyzatora to metalowy element, w którym zatopiona jest gumowa tuleja. Mocowanie jest połączone z amortyzatorem oraz z nadwoziem samochodu. Stanowi ono integralną część kolumny amortyzatora. Mocowanie kolumny może być wyposażone w łożysko lub talerz łożyskujący, co umożliwia obrót kolumny wraz ze skrętem kół.   Mocowanie kolumny zawieszenia działa jak łącznik sprężyny zawieszenia i amortyzatora, mocując je do nadwozia. Mocowanie oddzielnie pochłania w sobie siłę tłumienia, co z kolei pozwala odizolować nadwozie samochodu od hałasu pochodzącego od zawieszenia i drogi.

4) Osłony i odboje do amortyzatorów to niewielkie i stosunkowo tanie elementy zawieszenia. Pełnią jednak bardzo istotną rolę – zabezpieczają amortyzator przed uszkodzeniami. Od ich jakości oraz prawidłowego działania zależy bezpieczeństwo i sprawna praca amortyzatora. Układ zawieszenia, aby mógł spełniać swoje założenia, nie może być nadmiernie wrażliwy na uszkodzenia mechaniczne oraz nierówności terenu. Osłony oraz odboje amortyzatora stanowią podstawowe, a zarazem kluczowe elementy systemu amortyzacji w każdym samochodzie.